PontusPersson Postad 29 april 2009 Postad 29 april 2009 Tjennare! Jag sitter och fixar ihop en showreel och kom på att just denna sekvens skulle passat bra som intro till mina filmer. Jag har inte lagt ner så mycket tid på texterna utan bara TV:n. http://www.youtube.com/watch?v=MgtFbohtMZM Någon som vet någon bra guide/tutte om hur man ljudlägger? Är helt grön på det området. 0 Citera
bassbucket Postad 29 april 2009 Postad 29 april 2009 för ljudläggning av ljudeffekter eller musik rekommenderar jag Sony Vegas. Om du gör ett showreel för After effects, kan du även importera ljudet där. Några guider eller tutorials vet jag inte om. Men som sagt, kolla in Sony Vegas och sök på Vegastutorials kanske. Mycket lättarbetat när det kommer till ljud. 0 Citera
PontusPersson Postad 29 april 2009 Författare Postad 29 april 2009 Förlåt, jag såg nu hur otydlig jag var. Jag vet "hur" man gör, men jag skulle vilja veta hur man får så bra resultat som möjligt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Vad för slags ljud man kan använda och i vilket ögonblick. Jag antar att jag helt enkelt får prova mig fram lite. Men tack för ditt svar! 0 Citera
bassbucket Postad 30 april 2009 Postad 30 april 2009 Beroende på vad du är ute efter kanske du kan börja att läsa vad en Foley artist är för något. Sen kan du alltid lägga på effekter som delay och reverb osv för andra resultat av ljudeffekter, även panorera dem osv. Bästa är som sagt att prova sig fram. De flesta ljudbibliotek har en medföljande PDF där du kan läsa vad alla ljud är. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.