web00132 Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 Jag är nybörjare på authoring men har rätt bra koll på Photoshop och Encore samt även en del redigering i Premiere Pro om det behövs. Jag ska göra menyer till en DVD som ska säljas i Sverige, är det någonting särskilt jag behöver tänka på då? Alla möjliga tips mottages tacksamt! Själva filmen har släppts tidigare i Storbritannien och jag har fått ett ex av den DVD:n som det är tänkt att jag ska ta filmen ifrån, hur gör jag det på bästa sätt? Jag kommer jobba i Encore sen med menyerna, kommer jag behöva ta in filmen i någon media encoder och koda om den för att Encore ska kunna arbeta med den? Tack! :) 0 Citera
web00132 Postad 12 maj 2009 Författare Postad 12 maj 2009 Ingen som har lite erfarenhet att dela med sig av ang. det här? Jag har en än viktigare fråga också, om man har en rulle som bara finns som t ex en 700 MB stor divx-komprimerad fil, är det sunkigt att släppa en sån på DVD till försäljning även om den ser ok ut på t ex en 26 tums skärm? Hur ska man tänka när det gäller sånt här? 0 Citera
Nyaz Postad 13 maj 2009 Postad 13 maj 2009 Urk, divx-komprimerade filer blir inte snyggt på DVD... någonsin. Jag skulle kräva pengarna tillbaks om jag köpte en ny film med sådan kvalitet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.