Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag är på jakt efter att hyra en Sennheiser mkh 70 till en filminspelning, men jag lyckas inte hitta någon. Jag trodde detta var en standard för filminspelning. Är det nån som vet nåt ställe som hyr ut den, eller kanske någon liknande mikrofonmodell som fyller samma funktion? Eller bara har lite insight i varför den inte verkar finnas att hyra?

/Rasmus

Postad

70an är väldigt riktad och inte direkt smidig om du frågar mig. Krävs att man träffar väldigt rätt för att få ett bra ljud + att ju mer riktad miken är desto lättare fasar den. Bökig och tung att bomma med och jag skulle valt en annan mik i de flesta situationer. Körde lite med 70an på Svt men de är nog inte så pigga på att hyra ut misstänker jag.

Ljud & bildmedia har 60an och vill du ha superduper riktad så kan du ju alltid ta in 816, även om det går att bomma med den så är det väl inte ett hett tips direkt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...