swempa Posted October 24, 2004 Posted October 24, 2004 Snälla hjälp mig!!! Jag kan inte överföra det jag har filmat till pinnacle, vad är det för inställningar jag ska ha i Pinnacle? så fort jag försöker att "Capture" så får jag upp ett meddelande med tre förslag. men jag fattar fortfarande inte hur man ska göra... så snälla försök hjälpa mig, annars kommer jag ingen vart det enda jag har är Moviemaker, men det är inte riktigt så bra som pinnacle 0 Quote
produceratv Posted October 24, 2004 Posted October 24, 2004 Först och främst... Vad står då du får tre valmöjligheter?? Vilka drivare kör du med, alltså kommer dom från levererad skiva eller windows egna eller Pinnacle's drivare? Vilken kamera kör du med? 0 Quote
swempa Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Kamera: Panasonic NV-GS15 Pinnacle har jag laddat hem från DC... Men jag fick med en CD skiva när jag köpte kameran. där det fanns pinnacle som jag installerade på datorn... Jag kan beskriva felet: jag sätter in USB kabeln i kameran men sedan får jag upp meddelandet.(det går att lägga in videon i Windows Moviemaker) här kommer meddelandet... 0 Quote
produceratv Posted October 24, 2004 Posted October 24, 2004 Aha... där har vi det... Ditt problem är att du ansluter med USB. Big NoNo... Skippa USB, det går helt enkelt inte och SKA inte gå. Du skall ansluta med FireWire. Kolla anslutningarna på kamera respektive dator. Brukar vara liten anslutning på kameran och stor på datorn (om du har firewire vill säga). Kör du på en laptop så brukar det vara en liten anslutning. Köp en kabel och det kommer å funka galant, troligen hittar datorn kameran själv. Annars brukar det finnas en gemensam standard som kallas för Generic Device. Lycka till... 0 Quote
swempa Posted October 24, 2004 Author Posted October 24, 2004 Thanks! ska kolla om det är firewire på cameran då... annars vet jag inte vilket program jag ska använda, finns det några andra bra program där dom tillåter USB!? Tacksam för svar!! Vi hörs 0 Quote
produceratv Posted October 24, 2004 Posted October 24, 2004 Den enda kameran jag kan tänka mig använder sig av USB-anslutningen är MicroVideokamerorna.. (heter det så må'n tro) Men dom tankar du i alla fall över materialet bara som vilka externa enheter som helst. Inga videoredigeringsprogram använder sig av nå't annat än Firewire och om du har grafikkort med videoinput. Du har ju en Panasonic NV-GS15 som har både anslutning Firewire in OCH Firewire ut. Man använder bara USB anslutningen då man tagit stillbilder och skall föra över dom till datorn. 0 Quote
Recommended Posts