Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja! Har ett problem med Adobe Premiere CS4. När jag i ett HDV-projekt lägger till en ny text med hjälper av "titles" så går hela hanteringen väldigt segt. Detta även om jag stänger av så att bakgrundsvideo osv inte visas. Att bara byta font går väldigt segt. Ska jag sedan flytta texten lite, så kan det släpa efter med säkert 2 sekunder. Vad kan detta bero på? Jag har dom senaste drivrutinerna för mitt geforce 8000gts-kort, och resten av komponenterna i datorn. Jag kör windows vista 64-bit, med 8gb ram och en q6600-processor. Några tips om vad det kan bero på?

Tack på förhand!

Fredrik

Postad

2 sekunder låter lite väl långsamt... Den är lite seg, delvis beroende på att "original-titlerns" gränssnitt inte är helt överens med Premieres interfacemotor i övrigt.

Har du MÅNGA fonter installerade?

/Max

Postad
2 sekunder låter lite väl långsamt... Den är lite seg, delvis beroende på att "original-titlerns" gränssnitt inte är helt överens med Premieres interfacemotor i övrigt.

Har du MÅNGA fonter installerade?

/Max

Nej jag har bara vista business standardfonter, plus adobes. Så det är inte så överdrivet många. Det går även långsamt ifall jag ska göra något med titeln när jag inte är i titelgränssnittet. Dvs t.ex flyttar lite på den i monitorn ute vid timelinen. Blir tokig på det, speciellt när man vill lägga lite undertexter till videon. Tack för snabb respons! Underbart att kunna få hjälp så här snabbt och smidigt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...