belarus Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Jag har just insett att de flesta kameror är anpassade för högerögat. Jag har i princip ingen syn på högerögat men ser som en örn på vänster. Det är därför en förutsättning om jag vill filma att titthålet är för väster öga. Någon som vet var man får tag på en sådan "spegelvänd" kamera? Kostar det mer? Vänsterhänta borde rimligtvis ha samma önskemål, om än inte lika kompromisslöst. 0 Citera
beta75 Postad 30 mars 2009 Postad 30 mars 2009 Det blir nog svårt att hitta en kamera som är helt spegelvänd men om du tar en Panasonic dvx100 så kan du snurra på gummibiten längst bak eller helt enkelt fälla fram den mjuka delen och titta med vänster öga. /KN 0 Citera
belarus Postad 30 mars 2009 Författare Postad 30 mars 2009 Ok. Det får väl bli en dylik löösning. Tackar! 0 Citera
ChrisSFP Postad 31 mars 2009 Postad 31 mars 2009 Japp, är samma på de flesta lite dyrare kameror =) Då är den vändbar. Finns också iallafall på Sonys kameror en "låt oss kalla det uni-sex gluggskydd;)" rak gummilist så du kan köra vilket öga som helst som är lite mindre än den stora som är kupad efter ögat. Så det är nog inga problem ska du se ;) På mindre kameror är det nästan alltid ett rakt gummi så du kan använda vilket öga som helst. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.