Gå till innehåll

Sony TRV 900E


Polytrop

Recommended Posts

Denna toppenkamera och kompis råkade ut för ett litet salt bad i Bohuslän. Kameran badade kort i saltvatten en centimeter räknat från underkanten. Sony säger att det kostar 20 000 att fixa skadan. Finns här någon som är händig och kan fixa rengöring m m? Och som inte tar 500 peng bara för att "titta" på kameran?

Länk till kommentar
Share on other sites

Sötvattenskador är en sak...

 

 

Saltvatten är såååå mycket andra puckar.

 

Nu vill inte jag verka nedlåtande va, men av vad jag har fått instruktioner om, är att saltvattensdopp = skrot.

 

Beror självklart på hur pass blöt den egentligen blev.

Reparationskostnaden skulle jag inte ta för hårt på. Har du drulleförsäkring (eller likvärdig) så ta ut en ny kamera...

 

Det verkar ofta vara så att man får hiskeliga priser för att man inte ska fundera mer över detta alternativ. Avskräckande alltså... Samma sak om du går in i en elektronikbutik och frågar efter en kabel som dom inte vet vad är... eller hur dom får tag på den.

 

Prata med en elektronikrepparatör och hör dig för vad som sker då elektronik blir utsatt för saltvatten. Gärna någon som du känner på något vis, för att vara säker på sanningshalten.

 

Lycka till...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...