Krapola-ux Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Jag undrar faktiskt steg efter steg hur man överför en färdig klipp film till dvkameran eller om man vill spara den i dvd-format?? Tack för hjälpen! Ciao Krapola/ P.D: Känner ni till kanske nån länk som jag borde titta på.... 0 Quote
walfridson Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Koppla kameran till datorn med firewirekabeln. Sätt kameran på VCR läge. I premiere välj file i menyn och välj "export to tape" 0 Quote
Krapola-ux Posted October 20, 2004 Author Posted October 20, 2004 [citat=walfridson]Koppla kameran till datorn med firewirekabeln. Sätt kameran på VCR läge. I premiere välj file i menyn och välj "export to tape"[/citat] TAck för svaret men när man har väl klickt på "export o tape" så kommer upp ett annat fönster där man ska ställa in hur man vill överföra typ...olika ett litet fönster med olika inställningar liksom...jag undrar vilka är de konventionella eller vanliga inställningar så att man får en bra bild på tv! 0 Quote
walfridson Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Kvaliten på bilden kan du inte ändra där. Däremot kan du ändra hur mycket "svartsladd" det ska vara innan filmen börjar spelas in. 0 Quote
Recommended Posts