callo Postad 23 mars 2009 Postad 23 mars 2009 Hej, har 3 frågor som jag skulle vara tacksam för om jag fick några svar. fråga 1: Behövs det 2 datorer för att redigera ? eftersom jag har sett att vissa har 2 skärmar. Om inte så berätta gärna varför man använder 2 bildskärmar. fråga 2: kan man dra av momsen på produkter fast man köpt dom innan man registrerat sitt företag? I såna fall hur lång tid får det gå tills man registrerar företaget ? fråga 3: rättigheter för videoredigerings företag? skulle jag göra en musikvideo som visas på tv ska man få pengar för det? om nån vet någon länk så posta den gärna så jag kan läsa vidare.. Vore tacksam för svar speciellt dom 2 första frågorna MVH Claudio 0 Citera
auricauric Postad 23 mars 2009 Postad 23 mars 2009 1. 2 skärmar har man för att få större bild. båda är kopplade till samma dator 0 Citera
Pehrbau Postad 25 mars 2009 Postad 25 mars 2009 "Störrre bild" behövs för mer avancerade redigeringsprogram (Premiere Pro, Edius Pro m fl)för att få plats med alla de fönster som man vill ha öppna samtidigt. Dessutom vill man gärna ha programmets båda monitorfönster öppna samtidigt. Du behöver ett grafikkort i din dator som stöder två skärmar. 0 Citera
Nyaz Postad 25 mars 2009 Postad 25 mars 2009 Du behöver ett grafikkort i din dator som stöder två skärmar. Vilket är i stort sett alla grafikkort som sålts de senaste 10 åren (minst?), såvida det inte är något integrerat skräp från t.ex Intel, men det är nästan skandal att ha en stationär dator utan ett vettigt grafikkort... :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.