Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, har 3 frågor som jag skulle vara tacksam för om jag fick några svar.

fråga 1: Behövs det 2 datorer för att redigera ? eftersom jag har sett att vissa har 2 skärmar. Om inte så berätta gärna varför man använder 2 bildskärmar.

fråga 2: kan man dra av momsen på produkter fast man köpt dom innan man registrerat sitt företag? I såna fall hur lång tid får det gå tills man registrerar företaget ?

fråga 3: rättigheter för videoredigerings företag? skulle jag göra en musikvideo som visas på tv ska man få pengar för det? om nån vet någon länk så posta den gärna så jag kan läsa vidare..

Vore tacksam för svar speciellt dom 2 första frågorna MVH Claudio

Postad

"Störrre bild" behövs för mer avancerade redigeringsprogram (Premiere Pro, Edius Pro m fl)för att få plats med alla de fönster som man vill ha öppna samtidigt. Dessutom vill man gärna ha programmets båda monitorfönster öppna samtidigt.

Du behöver ett grafikkort i din dator som stöder två skärmar.

Postad
Du behöver ett grafikkort i din dator som stöder två skärmar.

Vilket är i stort sett alla grafikkort som sålts de senaste 10 åren (minst?), såvida det inte är något integrerat skräp från t.ex Intel, men det är nästan skandal att ha en stationär dator utan ett vettigt grafikkort... :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...