Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nån som vet hur jag ska gå i väga med att skapa en med detta ansikte,

själv skulle jag föredra att slippa använda 3D men om jag måste det så tar jag gärna i mot en 3D model av den gubben. ^^

disturbed-land-of-confusion_01.jpg

Disturbed-LandOfConfusion.jpg

Postad

Vad ska du gora, en tavla med honom? En film i 3D? En poster? Ett 3 sekunders videoklipp?

Beroende pa vad du ska gora eller har gjort sa ser eventuella losningar olika ut.

Sen, om du vill ha mer hjalp sa anvand stor bokstav i borjan pa en mening och en punkt i slutet av en mening, etc. Om du vill ha hjalp fran folk sa var inte slapp med spraket.

Postad

jo tänkte på att göra en lång film om det ska vara 3D får jag keya in han, och med ansikte menar jag dom röda ögonen ansiktet och bara svart sen.

Postad

Måla ansiktet blått sen bara keya ut ansiktet eller ändra blåa färgen till mörker.

Se bara till så skådisen inte har blåa ögon. Om han har gröna ögon så använd blå färg, om han har blåa ögon så använd grön färg.

Sen är det bara att ta ögonen och "vrida färgen", typ ändra hue från grönt till rött.

Fast egentligen kan du måla ansiktet vilken färg du vill (då grön/blå är standard då de inte finns med i hudtonerna, men eftersom du vill ta bort hudtonerna så är det skitsamma).

De svarta snubbarna i LOTR är ju blåmålade.

Postad
jädrigt smart ^^ High1ander för då använder jag konceptet med Green Screen typ eller hur?

Precis.

Men innan du paborjar inspelningen sa gor lite tester forst. Kommer hjalpa dig mycket att se om du kan keya sakerna eller inte.

• 1 månad senare...
Postad

En annan sak att tänka på är att aldrig använda "helt svart" (0,0,0). Denna färg finns inte i verkligheten och särskilt inte i en värld som har någon form av atmosfär. Använd istället den mörkaste svärtan som finns i själva klippet du arbetar på, det bör nämligen inte vara mörkare än den mörkaste punkten. (Likadant med vitt om du skulle lägga in något sådant, det ska inte vara ljusare än den ljusaste punkten i själva klippet)

Vad gäller ögonen så tror jag inte riktigt på att man kan använda dem i en annan färg bara. Själv hade jag nog använt ögonen att tracka fast en mask (baserat på att man faktiskt vill ha sådana ögon som på bilderna)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...