Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena,

vill hålla kvaliten uppe så högt som möjligt på min produktion.

I encore, kan jag importera filmen (utan ljud) som 7900kb/s, och sedan lägga till en wav fil för ljud (och låta encore transcoda ljudet), och ändå inte överskrida data hastigheten, så att DVDspelare inte hänger sig.

Har hört något om 7900kb/s?

Postad

Nej.

Om du ska ha PCM sa ha videon pa ca 6,5.

DVDs ska klara 10, men det ar ingen garanti, vissa kan ha problem vid 8. Sa kor 6,5 + 1,5 sa far du lite headroom.

Kor du constant eller average?

https://www.createspace.com/Special/AuthoringNightmares/03/BitsAndBytes.jsp?cfxwasredirected=true

The DVD specification states that players must accommodate up to a maximum of 10.08 mbps (million bits of data per second). This means that your audio and video (and subtitles, if any) must add up to no more than that number. However, many DVD-equipped computers don't do a very good of handling discs which are running at that limit, so 8.0 mbps is a safer maximum.

In a similar vein, DVD-R and DVD+R media is subtly different from replicated media, so some players may have a harder time playing duplicated discs. By sticking to an even lower maximum bitrate of 6.5 mbps, you're giving the player the chance to re-read some sectors if needed without interrupting the video. This provides similar benefits for scratched or dirty discs, making them a bit more likely to continue playing correctly.

Postad
Nej.

Om du ska ha PCM sa ha videon pa ca 6,5.

DVDs ska klara 10, men det ar ingen garanti, vissa kan ha problem vid 8. Sa kor 6,5 + 1,5 sa far du lite headroom.

Kor du constant eller average?

https://www.createspace.com/Special/AuthoringNightmares/03/BitsAndBytes.jsp?cfxwasredirected=true

The DVD specification states that players must accommodate up to a maximum of 10.08 mbps (million bits of data per second). This means that your audio and video (and subtitles, if any) must add up to no more than that number. However, many DVD-equipped computers don't do a very good of handling discs which are running at that limit, so 8.0 mbps is a safer maximum.

In a similar vein, DVD-R and DVD+R media is subtly different from replicated media, so some players may have a harder time playing duplicated discs. By sticking to an even lower maximum bitrate of 6.5 mbps, you're giving the player the chance to re-read some sectors if needed without interrupting the video. This provides similar benefits for scratched or dirty discs, making them a bit more likely to continue playing correctly.

jag har ingen kodare än AE, så jag har bara möjlighet att köra ut som CBR, är det illa???

Postad

CBR ar bra da man vet att den inte gar over den grans man satter, VBR skulle kunna om man har 6,5 som average vara 8 eller 5 typ. Visst det kan andras och VBR ar battre om man har tid att pilla, men CBR duger fint ocksa. Jag kor CBR for allt som ska komprimeras snabbt och sakert.

Postad
jag har ingen kodare än AE, så jag har bara möjlighet att köra ut som CBR, är det illa???

I CS3 skall det finns det VBR i AE, dock bara 1-pass om jag minns rätt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...