Jak00b Postad 8 mars 2009 Postad 8 mars 2009 Hej, jag har en canon xm2 som jag filmar med, men vill inte slita på den så mycket så jag tänkte om man kan banda in materialet med en annan kamera? Jag har en gammal samsung minidv kamera som jag tänkte använda som bandare å ja undrar om kvaliten försämras eller nåt om man bandar in med den som är en sämre kamera istället för xm2an. Varför är en riktig bandare så dyr? Tack på förhand mvh// Jakob Jansson http://spacejumers.net/ 0 Citera
kvällensdebatt Postad 8 mars 2009 Postad 8 mars 2009 har tänkt på samma sak när jag ska köpa ny kamera. men nu när du har den möjlighetena att testa så gör det:P det är la bara spela över materialet och se hur kvallen blir:) 0 Citera
Team_fagott Postad 8 mars 2009 Postad 8 mars 2009 Nej, överföringen är digital. kvaliten påverkas inte ett dugg. Däremot kan ju kanske en sliten kamera skada eller trassla ett band om det vill sig riktigt illa, fast det är kanske inte så vanligt. Så kör på! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.