Ashlor Postad 4 mars 2009 Postad 4 mars 2009 Tjena! När jag ändrar kontrast och ljusstyrka på filmen i Adobe Premiere börjar filmen flammra på de delar där jag ändrar. Alltså filmen skiftar mellan att vara mörkare och ljusare. Vet någon vad problemet är? Tack på förhand! 0 Citera
Max_H Postad 4 mars 2009 Postad 4 mars 2009 Vilket filformat, vilket filter och vilken version av Premiere? /Max 0 Citera
Ashlor Postad 10 mars 2009 Författare Postad 10 mars 2009 Det är .avi, vad är filter?(är som sagt lite nybörjare) Det är version CS3:) 0 Citera
Max_H Postad 11 mars 2009 Postad 11 mars 2009 Ok... (med risk att vara övertydlig): AVI är en sk "wrapper" - dvs det kan vara massor av kompressionsvarianter i en AVI. Kommer filmen från en DV-kassett är det DV-kompression. Är det en Hollywoodlångfilm (som av okänd anledning hamnat på din hårddisk) är det troligen DivX / Xvid / MPEG4. Du har rimligen lagt någon form av filter/effekt för att göra den ljusare. Vilken? /Max 0 Citera
Ashlor Postad 17 mars 2009 Författare Postad 17 mars 2009 Jag har bara ändrat kontrast och gjort den lite mörkare i brightness, sedan har jag lagt in autocontrast och autocolour. 0 Citera
beta75 Postad 17 mars 2009 Postad 17 mars 2009 det är förmodligen autokontrasten/autocolor som strular. /KN 0 Citera
Max_H Postad 18 mars 2009 Postad 18 mars 2009 Jupps. Har du exponeringsvariationer över tid (om du ex kört autobländare på kameran) kan du behöva kryssa i "Temporal Smoothing" rutan och ställa den på X sekunder (X = Testa dig fram). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.