Robilibob Postad 15 oktober 2004 Postad 15 oktober 2004 Vad är det egentligen för skillnad på "filmsmink", alltså sånt smink som finns på vissa välsorterade filmhemsidor och vanligt smink som man kan köpa på åhlens? 1 Citera
Nile Postad 20 oktober 2004 Postad 20 oktober 2004 Du behöver inte använda filmsmink till film utan du kan köra på vanligt. Fördelen är dock att filmsmink är mycket drygare. Så använder du vanligt smink får du använda mycket mer. Problemet du får vid inspelning är att du får/kan lägga på mycket mer för att det ska synas på grund belysningen du har vid inspelning. Rouge och underlagskräm är bland de saker som är väldigt tacksamt även om man inte kan tro det. Så du kan använda vanligt smink, kom ihåg dock att det är svårt att ta för mycket. Så lycka till och experimentera mycket. 1 Citera
A96516 Postad 11 maj 2005 Postad 11 maj 2005 hej vanlig smink kan vara dyrare om det är "märke" smink men du kan käna på att käna någon med smink som kan lånnas ut eller hur? 0 Citera
Santafantasma Postad 11 maj 2005 Postad 11 maj 2005 [citat=A96516]käna på att käna någon[/citat] menar du inte tjäna och känna...?;) 0 Citera
Johankan Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Kikar också på alternativ. Beställde 3 burkar av välkänt märke som börjar på G och slutar med rimas á 79 kr styck och när jag fick hem dem så.... jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig ... burkarna liksom... de FANNS knappt. Pyttepytte pyttesmå saker som när man dessutom kollade dem i botten så fanns det liksom ingen... INGEN BOTTEN... bara BURK... ingen botten. Botten satt liksom i LOCKET??!?! Det var bara lock, 2 mm smink och sen..., ja en botten så klart, men under botten var bara luft o väggarna på burkjäveln. Jag har sällan känt mig så LURAD!!! Plötsligt fattar jag att Sagan om Ringen kostar 1,6 miljarder kronor. Jag menar, jag FATTAR NU att 1,5 av de där miljarderna var smink!! RÄTT AV!!! Och jag som trodde att det är de här coola grejerna som de visar på "making off" är det som kostar flis. Glöm det. Det måste vara sminket, de bara inte kan med å erkänna det. "Tjena producenten, vi ska spela in en sjutusan till film här. 3 stycken på raken, faktiskt." "Åh, coolt Peter J! Hur mycket pengar behöver du?" "Nja, 1,6 miljarder!" "OK, till sminket då förstår jag?!" "Jupp! Men vi säger att det är till datoranimeringar och 15000 statister så låter det lite coolare!" "Jupp!" SKA DET VARA SÅ HÄR??? Johan 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.