niclastörnblom Postad 24 februari 2009 Postad 24 februari 2009 Hej, undrar ifall om någon har erfarenhet av att spelat in på s35? Jag köttade min examensfilm på 35, 4 perf, men kom underfund (tror jag) efter inspelningen att jag lika gärna kunde ha kört på s35, det är väl bara att byta "gaten" till en bredare 2.35:1 istället för de vanliga 1.85:1 och utnyttja området som egentligen skulle ha använts till ljudspåret. Samt slänga på en view finder som visar 2.35:1. eller är jag helt ute och cyklar? Jag kan inte så mkt om super 35 så det hade varit kul att få höra hur det funkar. 0 Citera
niclastörnblom Postad 24 februari 2009 Författare Postad 24 februari 2009 ...dessutom ökar väl kvalitén om man använder det extra film området S35 (2.35:1) ?? tacksam för svar eller "teorier" /niclas 0 Citera
D_Odell Postad 24 februari 2009 Postad 24 februari 2009 S35 och S16 bygger väll på samma princip. Du får ökad bildyta samt att du anpassar det för biografvisning (bredbild). Det är så att säga gaten som avgör ditt utsnitt. Ett annat bra forum: http://www.cinematography.com/index.php 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.