Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar hur jag kan fånga det kameran filmar direkt in i datorn. Jag har en macbook, och en HV20, använder mig av final cut pro 6

Nu har min dator firewire, men om den inte har det, och jag bara vill ha min dator som monitor, men inte inspelningsmedia. Finns det ngt sätt man kan köra via usb, kanske via kompositsignal eller dylikt?

Jag vet att det finns gamla trådar som berör ämnet, men jag hittar dem inte, vet inte vad man ska söka efter.

Postad

jo nu kör jag nog via firewire, eftersom jag har det. Men vill även spela in det i full HD, då jag fattat det som att man får mindre komprimering om man spela rin direkt i datorn istället för på dv band.

Berätta gärna i vilket läge jag ska ha kameran också.

Postad
Du kan ju testa Monitor Magic:

http://www.bigmugsoftware.com/monitor/

För gratisprogramvara, testa VLC.

jag provade det där programmet, man fick prova gratis i 14 dagar. Men det funkade inte alls bra. Det blev duktiga fördröjningar, trots att jag satte ner allt på så dålig kvalle det gick.

Min dator e inte speciellt dålig heller. En macbook som e drygt 1 år gammal, 4 gb ram, 2.2 cor 2 duo prolle osv.

försökte grejja med VLC, men det fattade jag inte hur jag skulle få igång.

Postad

försökte grejja med VLC, men det fattade jag inte hur jag skulle få igång.

Arkiv -> Öppna Fångstenhet gör man på PC, har inte hunnit testa på Mac ännu...

Postad
Arkiv -> Öppna Fångstenhet gör man på PC, har inte hunnit testa på Mac ännu...

får det inte att funka i vlc, men får det att funka i quicktime, men det är fortfarande en fördröjning på kanske 2 sekunder. Det går ju inte.

Är det så att det är för mkt infå med HD signalen in? isåntfall, kan man köra via komposit eller dylikt, och få det lägre upplösning där kanske, till monitorfunkionen. Sen via ngt annan program spelar man in, där gör det ju inget om det blir en del fördröjning.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...