frehåk Postad 19 februari 2009 Postad 19 februari 2009 Hej! Jobbar med Encore CS3. Har i menyn en film ska lopas i bakgrunden. Jag har ställt loppen till "forever". Trots detta så loopar den bara 1 eller 2 gånger och därefter blir det bara svart alt. blått beroende på vilken tv/dator (spelare) jag spelar upp dvd´n på. Det hade varit ok med 2-3 loppar om den sedan börjat spela upp en av de två filmer man kan välja på i menyn. Men inte ens det får jag att fungera. Har läst i manualen, försökt, försökt igen, men lyckas inte. Tycker jag gjort allt rätt men tydligen inte. Hur ska jag göra!? /F. 0 Citera
frehåk Postad 20 februari 2009 Författare Postad 20 februari 2009 Hej igen! Det är också märkligt att det beter ser olika på olika DVD-spelare. På den ena blir det bara svart efter ett par loopar. På den andra DVD-spelaren går det över till den ena filmen efter att filmen i menyn loopat en gång. Hur kommer det sig att samma DVD-skiva kan uppföra sig så olika på olika DVD-spelare!!?? En sak till.När jag kollar på meny och allt i preview i encore så ser allt bra ut där loopar filmen i menyn ända tills man klicka på en knapp. Precis som jag vill ha det. /F. 0 Citera
Pehrbau Postad 20 februari 2009 Postad 20 februari 2009 Encore beter sig märkligt ibland och ibland är bästa lösningen att börja om från början och göra exakt likadant. Det verkar som det finns kvar rester av gamla ändringar som man provat med. Detta märks ibland först när man skall build och det blir helt otolkbara felmeddelanden. Jag har visserligen version 2 men det skiljer nog inte så mycket. Jag har en film med ett antal olika menyer och med loop inställd på 3 på en av dem som fungerar bra. Kan det kollidera på något sätt med end actions på timelines och menyer? Rogge dyker väl upp här hoppas jag för han kan det mesta om Encore. 0 Citera
frehåk Postad 20 februari 2009 Författare Postad 20 februari 2009 Tack för inlägget. Jag tror jag har löst det. Det var en "override" som ställde till det. När jag deletade den så gick det bra sedan. 0 Citera
Rogge Postad 20 februari 2009 Postad 20 februari 2009 Tack för inlägget. Jag tror jag har löst det. Det var en "override" som ställde till det. När jag deletade den så gick det bra sedan. Precis det jag tänkte fråga, "Har du använt någon/några Overrides?". :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.