Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har stött på ett problem att få redigerat mina mts avchd filer i iMovie 09. Problem har uppstått efter att jag lagt över allt innehåll från kameran till hårddisken vilket iMovie inte har stöd för! Så har gått igenom x antal guider nu för att finna en lösning på problemet och fick tipset att konvertera mts filerna till "Apple Intermediate Codec" med "Toast 10". Gjorde det men problemen kvarstår! iMovie vägrar importera klippen och vad ska jag egentligen behöva göra för att få redigerat mina filmer i iMovie?

Vilket format klarar iMovie av utan att jag tappar allt för mycket kvalite från orginalfilerna?

Postad

Så du har inte kvar klippen i kameran? Det ska ju funka bara man ser kamera-ikonen i iMovie. Har du kopierat över allt innehåll från kameran med exakt samma filstruktur? Har du prövat att kopierar alla filer till ett USB-minne och importera därifrån? Om inget fungerar, skaffa Voltaic och konvertera.

Postad
Så du har inte kvar klippen i kameran? Det ska ju funka bara man ser kamera-ikonen i iMovie. Har du kopierat över allt innehåll från kameran med exakt samma filstruktur? Har du prövat att kopierar alla filer till ett USB-minne och importera därifrån? Om inget fungerar, skaffa Voltaic och konvertera.

Prövade att föra över filerna till kameran igen men det gick inte. Ska testa det där med USB minnet. Läst mycket om VoltaicHD så blir snart till att köpa det programet :(

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...