Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej. Vi filmade en hel del material till en musikvideo med en Sony EX3 men lyckas inte importera det till Final Cut.

Det blir bara nån Error.

Om jag väljer att importera XML så säger Final Cut att jag ska välja nån translation fil men jag vet inte riktigt vad jag ska välja där. I Premiere CS4 så funkar det galant. Man väljer bara XDCAM EX preset och så importerar man filerna precis så som man importerar allt annat i Premiere.

Nån som vet vad som kan orsaka detta?

Postad

Rekommenderar denna sida

Kolla under NLE and file transfer, där finns "PDZ-KP1 Mac transfer software Version 2.80" som du behöver, sen ska det funka bra med FCP.

/KN

ps To use the PDW-U1 or import materials shot with the XDCAM EX camcorder, you must be running Final Cut Pro 6.02 and Mac OS X 10.4.11 ds

Postad
Rekommenderar denna sida

Kolla under NLE and file transfer, där finns "PDZ-KP1 Mac transfer software Version 2.80" som du behöver, sen ska det funka bra med FCP.

/KN

ps To use the PDW-U1 or import materials shot with the XDCAM EX camcorder, you must be running Final Cut Pro 6.02 and Mac OS X 10.4.11 ds

Tack. Det funkade

Postad

Jag har samma problem: Lyckas inte importera filer filmade med Panasonic HMC151 till Final Cut Express via Log and transfer. I preview-fönstret blir det bara grönt. Däremot hörs ljudet! Sedan blir det "error" när filen ska importeras in i programmet.

Någon som vet någon lösning?

Postad

Ska funka med den senaste versionen av FCE - vilken har du?

Använd SD-kortet i en kortläsare.

Sen kan det bli problem med 24p material. Vad jag hört. Vad har du filmat i för format?

/KN

Postad

Jag har FCE 4.01.

Har testat att filma i alla olika filformat och hastigheter, men inget funkar. Men jag upptäckte nu att det går att se filerna i preview-läget - det funkade inte innan, men funkar nu av någon anledning... Hmmm, det känns som att det är nåt strul med datorn eller FCE...

Postad
Vilket system har du?

Vilken version av Quicktime?

Använder du kortläsare eller kabel till kameran?

Vill du installera om FCE så rekommendera jag detta program för att ta bort det gamla.

/KN

Lite osäker på vad du menar med system, men jag har alltså en MacBook, "2.4GHz Core 2 Duo de Intel", 4gb ram.

Mitt Quicktime är 7.6, vilket ska vara senaste versionen.

Använder kortläsare (som funkar helt i övrigt).

Ska testa samma sak imorgon på kontoret, där jag har en stationär MacPro med samma FCE-version. Återkommer med rapport!

Postad

Längst upp till vänster på skärmen finns äpplet.

Välj om den här datorn.

Någonstans står det version: ?????

Se till att du gör programuppdatering och får hem senaste systemuppdateringar och FCE uppdateringar.

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...