ddworsky Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 Har en Sony-Ex1 och en letus elite-adapter. Nu behöver jag linser. Vi kommer köra mycket dokumentärt stuk, intervjuer, rörlig kamera, mycket närbilder. Vilka fasta? En zoomglugg? Macro? Vad behöver jag? Och kanske ännu viktigare, var kan jag hitta dem? Det skönaste vore ju att kunna köpa ett färdigsatt paket, gärna begagnat. 0 Citera
beta75 Postad 4 februari 2009 Postad 4 februari 2009 Om du vill ha specifika rekommendationer så vore det bra om du skrev vad din adapter har för fattning. beg objektiv hittar du på: fotosidan.se blocket.se ebay.com tradera.se l-foto.se lpfoto.se mm mm Jag hade hållit mig ifrån zoomar då ljusstyrkan ofta är sämre och att focus flyttar sig vid zoomning på på de flesta stillbildsobjektiv. tre objektiv, ett 24-28 mm, ett 50 mm och ett 85-135 mm är väl en bra start. Köp med ljusstyrka 2.8 eller bättre. /KN 0 Citera
ddworsky Postad 5 februari 2009 Författare Postad 5 februari 2009 har PL-mount och nikonfattning. för mig som inte är så kunnig, hur fattar jag att det är en filmlins och inte en stillbilds? är det skilnad? 0 Citera
beta75 Postad 5 februari 2009 Postad 5 februari 2009 Hela idén med din adapter är att montera billiga stillbildsobjektiv på en videokamera. /KN 0 Citera
ddworsky Postad 5 februari 2009 Författare Postad 5 februari 2009 du ser hur lite jag kan.. :) vad skulle du rekommendera för märke/modell isf? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.