Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ett råd kan vara att kolla på Adobes hemsida vad som krävs för att redigera HDV på CS3 i hårdvara. Det brukar finnas minikrav - och de är verkligen absolut minimum. Det kan också vara känsligt vilket grafikkort som används. Det finns nog några här på forumet som har synpunkter på vad man skall undvika.

Postad

Mac kommer inte hjälpa dig mer än en PC.

Vet ej ifall du kör XP eller Vista men jag tycker att du ska köra minimum 2-3 GB i RAM.

Processor, hårddisk och GPU är helt beroende på vilken budget du har.

Satsa på en Antec låda med ett Corsair nätagg i och sätt in ett s775 Asus / Gigabyte moderkort, har du råd så kan du gå över till s1366 (Core i7) vilket är grymt snabbt.

Vet ej ifall du spelar på fritiden men jag skulle satsa på Nvidias mellansegmet i vilket fall som helst. Dels för att jag hatar ATI's Catalyst Center och dels för att Adobe rekommenderar Nvidia till sina produkter.

Kör sedan 1 hårddisk för OS och 2 st hårddiskar i RAID0 för att arbeta ifrån. (Du kan säkert klara dig utan RAID men dagens snabba hårddiskar, såvidare du inte bytar upp dig till format med högre bithastighet i framtiden).

Sedan får du uttöka med backup antingen internt eller externt. Det är upp till dig.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...