Gå till innehåll

Behöver feedback på Fantasy/drama-manusidee


flingan94

Recommended Posts

Okej här är ideen:

 

 

 

2 tjej kommpisar träffar ett gäng killar och dom är ganska annorlunda och ser anorlunda ut tjejerna blir förälskade i 2 av killarna och på något sätt så är tjejerna och killarna ute på en båt mitt på havet och killarna tar tag i tjejernas händer och och hoppar från båten ner i vattnet, tjejerna kommer igenom en magisk vatten port och dom kommer in i en annan tidsålder (värld) " ca i antikens Grekand " sammhället är jätte vidrigt och kvinnor som kommer från 2000 -talets tidsålder blir slavar och bemöts värre än en hund. Tjejerna blir slavar på " något som ett badhus eller dylikt " och får en rätt så trevlig behandling och sedan efter några dagar kommer det några hemska kvinnor i svart och hämtar den ena av tjejerna och lämnar den andra kvar. En dag kommer mannen som tjejen var hopplöst förälskad i och tar med henne däri från och hon blir slav i hans hem " mannen är en av dom rikaste i landet " och måste följa med sin husbonde och tjäna honom när han ska ut och leta efter den perfekta hustrun. Mannens högra han blir förtjust i tjejen och börjar att fantisera om henne och en natt kommer han in i hennes lilla utrymme och ska vålföra sig på henne men husbonden kommer in och förhindrar det.

 

 

 

Alltså detta är bara en idee jag kanske har gått in lite mer på ditalj men detta ska ungefär motsvara en tredjedel av filmen kanske lite mer, har inte kommit på nå mer.

Jag behöver värkligen feedback så skulle bli glad om jag får det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm... först och främst så borde denna tråden flyttas till "Kolla mitt manus", men jag antar att det görs av någon av moderatorerna snart.

 

Second of all... jag tror att idén är rätt originell. Den hade helt klart inte lyckats at the box office, men det hade inte varit någon random film. Men du måste sätta fakta i rätt rutor också. Kvinnor var inte så jäkla diskriminerade på Antiken som du tror. Det fanns fler manliga slavar än kvinnliga slavar.

 

En bra sak hade varit om du typ flyttat historien till 1800-talet och inte komplicerat filmen med så mycket magi, tidsportaler m.m. och bara gjort en drama om en tjej som rymmer hemifrån, blir slav och blir våldförd av husbonde och andra.

 

Det hade kunnat bli en lite sån tårdryps-film.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Första tanken när jag läste din idé var att du enligt min mening borde skriva kortare meningar. Det gör det mer lättläst.

 

Självklart spelar saker som sidohistorier och vilka karaktärerna är o.s.v. in, men det känns som idén behöver putsas på.

 

Vad är det med den magiska vattenporten? Är det en dröm eller bara ren fantasi?

Hur har de två männen hamnat i nutid och varför?

 

Läs på lite hur du skriver manus innan du börjar (http://www.voodoofilm.org/filmskola/manus-dramaturgi/) och ha historien uppskissad med frågor som:

 

När kommer vändningarna?

Hur utvecklas karaktärerna?

Hur slutar historien?

 

Sen en sista tanke är att det låter som det kan bli dyrt att spela in ditt manus. En magisk vattenport och all rekvisita (till Antikens Grekland) o.s.v. Så tänk på det när du skriver så att det inte skenar iväg.

 

Det är bara att jobba vidare. Det är bara du som vet exakt vad du vill berätta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...