gtroop Posted July 9, 2002 Share Posted July 9, 2002 Hej! Jag skulle ställa in MS Word efter de mått som står i PDF:en om manusets formatregler. (Under filmskola,förarbete,filmmanusets struktur). Det verkade inte fungera så bra. Jag ställde in "linjalen" på pica och började sätta ut tabbstopp! Men Pica 15 låg typ mitt på sidan och 65 var långt utanför "pappret". Någon som vet vad som var fel? Jag försökt även ladda hem mallen som nämns i tråden "Vad använder ni för att skriva manus?" men gillade den inte. Tacksam för hjälp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted July 9, 2002 Share Posted July 9, 2002 Jag får väl erkänna mig skyldig som inte angivit måtten i centimeter som är mera vanligt i Sverige (pica är sedan länge utdöende). :r Men i alla fall, frågan har besvarats en gång tidigare och finns under Frågepanelen > Manus och dramaturgi och sedan "Hur ställer jag in tabbarna på ett manus?". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon W Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Eller använd Celtx... ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts