Gå till innehåll

Scarface M16/granatkastare


Dee_87

Recommended Posts

Jag vistte inte om jag skulle skriva här eller i Gör det själv-avdelningen, men nu frågar jag här iaf...

 

Har någon av er forumiter byggt en m16/granatkastare som Tony Montana har i Scarface, också kallad en M203? Eller kan ge tipps vad man kan använda för att bygga en?

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom M203:an är en granat tillsats har jag för mig om mina vapenkunskaper inte brister. Såå du kan ju börja med att införskaffa en M16 i replika/Softairgun/Leksak väg.

Sen i fråga bygga tillsatsen på elr av själva vapnet.

 

 

http://www.airsoftshop.com/images/m16a2m203.jpg

 

Så ser den ju ut i fråga, Det man märker av först är luft hålen på överdelen.

Ta en plåt låda elr liknande i passande form och borra/såga vad som helst hål i plåtlådan så den ser ut så.

 

Sen på Undersidan där själva granatkastaren är så fixar du ditt ett rör och sen en avtryckare längre bak. Det taggiga på själva granatkastaren vet jag dock inte hur du ska göra. För att få allt att sitta ihop skulle jag satsa på ett riktigt starkt lim men det är jag det ^^

 

Va kreativ helt enkelt ^^

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...