Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis börjat använda min Canon HV30 och börjat känna på att redigera i FCE.

Upptäckte ganska omgående att vissa transitions inte fungerar. Det går OK i bröjan på första klippet resp. i slutet på sista klippet i time-line. Däremot går det inte mellan HDV-klippen.

När jag lägger in ett icke-HDV klipp (från min gamla kamera i 16:9) så fungerar det som det ska dvs. mellan HDV och DV-klippen (men fortfarande inte mellan HDV-klippen).

Kan någon skingra dimmorna?

Postad
Har precis börjat använda min Canon HV30 och börjat känna på att redigera i FCE.

Upptäckte ganska omgående att vissa transitions inte fungerar. Det går OK i bröjan på första klippet resp. i slutet på sista klippet i time-line. Däremot går det inte mellan HDV-klippen.

När jag lägger in ett icke-HDV klipp (från min gamla kamera i 16:9) så fungerar det som det ska dvs. mellan HDV och DV-klippen (men fortfarande inte mellan HDV-klippen).

Kan någon skingra dimmorna?

Hmmm...begriper, ärligt talat, inte vad du beskriver. Vad använder du för transitions? Genom att högerklicka vid klippets slut eller genom att välja ur menyraden?

Postad

Med transition menar jag en övergång t ex tona ned i svart eller en tonad övergång mellan två klipp. Det följer ju med en hel del sådana i FCE fast de kallas, som jag nu konstaterar, EFFECTS.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...