Pappskalle Postad 17 januari 2009 Postad 17 januari 2009 Har precis börjat använda min Canon HV30 och börjat känna på att redigera i FCE. Upptäckte ganska omgående att vissa transitions inte fungerar. Det går OK i bröjan på första klippet resp. i slutet på sista klippet i time-line. Däremot går det inte mellan HDV-klippen. När jag lägger in ett icke-HDV klipp (från min gamla kamera i 16:9) så fungerar det som det ska dvs. mellan HDV och DV-klippen (men fortfarande inte mellan HDV-klippen). Kan någon skingra dimmorna? 0 Citera
Blue Chip Postad 17 januari 2009 Postad 17 januari 2009 Har precis börjat använda min Canon HV30 och börjat känna på att redigera i FCE. Upptäckte ganska omgående att vissa transitions inte fungerar. Det går OK i bröjan på första klippet resp. i slutet på sista klippet i time-line. Däremot går det inte mellan HDV-klippen. När jag lägger in ett icke-HDV klipp (från min gamla kamera i 16:9) så fungerar det som det ska dvs. mellan HDV och DV-klippen (men fortfarande inte mellan HDV-klippen). Kan någon skingra dimmorna? Hmmm...begriper, ärligt talat, inte vad du beskriver. Vad använder du för transitions? Genom att högerklicka vid klippets slut eller genom att välja ur menyraden? 0 Citera
Pappskalle Postad 18 januari 2009 Författare Postad 18 januari 2009 Med transition menar jag en övergång t ex tona ned i svart eller en tonad övergång mellan två klipp. Det följer ju med en hel del sådana i FCE fast de kallas, som jag nu konstaterar, EFFECTS. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.