Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har nu suttit ett tag och tänkt ut en idé till en kortfilm.

Filmen ska handla om en flicka som tänker ta självmord genom att slänga sig framför tåget.

Hon promenerar ut en bit ut på landet där och sätter sig längst uppe på ett stängsel för att invänta ett tåg men då dyker en luffare upp som genast försöker förklara för henne att leva vidare.

Jag har skrivit en bit på manuset och lägger upp den här så ni kan läsa den och gärna säga saker som jag kan förbättra.

Självmord.doc

Posted

Vad vill du ha sagt med din berättelse? Luffaren säger att hon ska leva för att hon har tak över huvudet och mat på bordet. Känns inte så troligt att det skulle göra intryck på en fjortonåring. Sen säger han att hon ska leva vidare för andras skull och då blir allt frid och fröjd trots att hon just sagt att hon hatar sin familj och vänner?

Nä, jag tyckte det var intentsägande och pretentiöst men Svenska kyrkan kanske sponsrar en filmatisering.

• 2 weeks later...
Posted

Tyvärr helt ointressant. Man har sett detta 100 gånger i olika film och tv-sammanhang, man behöver inte dra det ett varv till. -Se till att knorra till anrättningen om du fortsätter jobba med manuset.