Gå till innehåll

Plexitricket


Tobbger

Recommended Posts

Idag testade jag lite snabbt, efter att ha hittat en plexiglasskiva, att skvätta vatten på "kameran". Det är i alla fall vad det ska föreställa. Många vet redan det här så ni tänker kanske inte att det är något nytt. Men inför filmen De Svenska Tigrarna så måste jag tänka ut vissa saker och det här är vad jag tänkte ut:

 

En av soldaterna ska bli skjuten i axeln när han springer mot kameran i skakig vinkel rakt mot honom. Plötsligt viner ett skott förbi och smäller i axeln på soldaten. Blodet sprutar och hamnar på linsen av kameran.

 

Blodet kommer att spruta ur axeln men det är inte just det blodet som ska hamna på glaset. Det blir nog bäst att sprätta iväg annat blod för sig, dock samtidigt. Alltså, när någon trycker igång lufttrycket och blodet sprängs ut ur axeln så är det samtidigt en annan som sprätter iväg blod mot kameran manuellt. Så jag var tvungen att hitta något att sprätta med. Det fick bli en tandborste och det fungerade riktigt bra. Lite svårt att träffa, men titta på sista klippet i den länkade filmen.

 

Det blev riktigt bra! Tänk er bara att vattnet är blod nu! ;)

 

http://gerhard.freeserverhost.com/Plexitrick.wmv

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...