Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej på er!

Jag har ett jobb på G och kameran har gått sönder!! Jag har därför rätt bråttom och har inte tid att söka jättemycket i forumen...måste beställa idag, senast imorgon...sorry och hoppas ni har förståelse.

Jag har kollat lite och funderar på antingen en Canon HV30 eller en Sony HDR-CX11.

Canon'en har ju fått rätt bra kritik här och där och sägs ha en fin bild medan Sonyn har Full-HD (rätta mig gärna om jag har fel).

Hjälp mig är ni snälla, plus och minus.

Jag ser nu att Sonyn inte verkar ha LANC...det var inte bra, det var ett av argumentet just för sonyn eftersom jag har stativ med fjärr på...

Edit: Ser också att sony saknar mikrofoningång...suck...

Posted
Om man springer omkring med den utan steady eller inte använder stativ när man borde så kan bilden "släpa"

Aha, ok, beroende på att den har en sån "antiskakfunktion". Så var min Sony också, om man inte stängde av just antiskaken. Var det så du menade?

Posted
Aha, ok, beroende på att den har en sån "antiskakfunktion". Så var min Sony också, om man inte stängde av just antiskaken. Var det så du menade?

Det har med slutaren att göra (roterade skiva istället för "lucka". Men vad jag har förstått har alla kameror i den klassen mer eller mindre samma problem. Ingen aning om antiskak funktionen spelar roll.

Posted
Canon Hv30 är mycket trevlig. Massa skojiga hack/utbyggnadsmöjligheter

minus Är att den vobblar

Vilka utbyggnadsmöjligheter pratar vi om? Det lutar just nu åt en HV30.