lonestar01 Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Jag har varit sjukt nyfiken på vart "framgångsrika" svenska regissörer var blivit utbildade om dom nu har det. Den här informationen är väldigt svår och få tag på så tänkte kolla om nån av er vet var några av dom här regissörerna gått?: Peter Flinth Thomas Alfredson Daniel Alfredson Anders Nilsson Måns Herngren Johan Kling Resa Bagher Kjell Sundvall Ella Lemhagen Måns Mårlind Björn Stein Mikael Håfström Kommer inte på några fler, men vore väldigt intressant om nån kunde svara på några av dom här eller ännu bättre posta en länk där man kan se var alla svenska regissörer varit utbildade. 0 Quote
LastonFilm Posted December 4, 2008 Posted December 4, 2008 Får inte glömma Kay Pollak och hans mästerliga regi i Så som i himmelen... 0 Quote
Anders_Hedqvist Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Många av dessa har säkert jobbat sej uppåt skulle jag tro. Det gick ju att göra det förr i tiden på ett annat sätt än idag. Kjell Sundvall har gått DI vet jag. Skulle tro att bröderna Alfredsson är skolade genom att hänga på olika inspelningar sedan barnsben. 0 Quote
Videoapelsin Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Roy Andersson och Josef Fares gick nog DI. Tror jag. 0 Quote
Anders_Hedqvist Posted December 8, 2008 Posted December 8, 2008 Ja det gjorde dom och jag tror att även Lukas Moodysson och Jens Jonsson har gått där. 0 Quote
jorborg Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Mårlind och Stein (eller kanske bara en av dem) gick Stockholms filmskola och sedan någon ettårskurs i staterna. PS. Håfström också. 0 Quote
Recommended Posts