Kim-O Postad 30 november 2008 Postad 30 november 2008 Har fört över filmat material till datorn från min Panasonic SDR-H50, och formaten på klippen är då MOD, som inte funkar i Premiere. Någon som vet hur jag lyckas få klippen till Premiere? Tacksam för kunnande eller förslag 0 Citera
Max_H Postad 30 november 2008 Postad 30 november 2008 Byt namn till .mpg men det kan fortfarande vara problem med ljudet. Ibland fungerar detta (kräver PC plus att du har After Effects eller Encore också): - Stäng Premiere Pro. - I Encore-mappen eller After Effects-supporting files mappen finns en fil som heter ad2ac3dec.dll - Den kopierar du in i Premiere Pro’s ”grundmapp”. - Starta Premiere igen. - Testa /Max 0 Citera
Kim-O Postad 2 december 2008 Författare Postad 2 december 2008 Tackar dig mannnen, det funkade. 0 Citera
cutecats Postad 17 januari 2009 Postad 17 januari 2009 em... jag vet att det inte var jag som frågade och att den som frågade redan har fattat det men jag fattar inte ^^ jag har lagt in filen i pro men problemet är när jag försöker att byta filnamn ;/ jag har Vista så för att byta namn borde man ju bara kunna öppna mappen med minnes kortet som minna filmer finns på och lägga till .mpg på namnen och ta bort .MOD men när jag försöker lägga in filmerna i pro så säger den exakt samma sak som innan bara att filen heter mpg istället... har jag missuppfattat allt? :) förlåt jag är lite dålig på Vista :) 0 Citera
cutecats Postad 22 januari 2009 Postad 22 januari 2009 nvm jag har fått mitt svar :) om ngn som läser det här har samma problem så fick jag svaret på http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=23064 :) tack ändå 0 Citera
pld Postad 17 mars 2009 Postad 17 mars 2009 Tar och lånar detta inlägget lite med en fråga jag har. Har fått videoklipp av en av pappas atrbetskamrater som han vill ha klippta. Nu visar det sig att det är .MODfiler och efter lite sökning här på voodoo och på google förstår jag att man kan döpa om dem till .MPG för att få in dem i Premiere. När jag väl har ändrat alla sextiotvå klippen till .MPG och importerat dem får jag inte något ljud. Finns det något sätt man kan göra så man även får ljudet med när man importerar klippen till Premiere? /Jesper 0 Citera
cutecats Postad 17 mars 2009 Postad 17 mars 2009 Byt namn till .mpg men det kan fortfarande vara problem med ljudet. Ibland fungerar detta (kräver PC plus att du har After Effects eller Encore också): - Stäng Premiere Pro. - I Encore-mappen eller After Effects-supporting files mappen finns en fil som heter ad2ac3dec.dll - Den kopierar du in i Premiere Pro’s ”grundmapp”. - Starta Premiere igen. - Testa /Max testa det som redan har blivigt sagts :) det funkade för mig :D anars så ladda ner den på http://eturkov.blogspot.com/2008/05/working-with-mod-files-in-adobe.html 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.