Peus Posted November 24, 2008 Posted November 24, 2008 God kväll, jag har en liten fråga. Jag är på jakt efter en 24” skärm för runda slängar 4 000:- plus minus någon tusenlapp, ju billigare dess bättre så klart. Att klippa och posta film är något av det jag använder datorn till mest, har i och för sig en annan äldre CRT monitor som referens men jag vill ändå ha en så pass bra bild som möjligt vad gäller färger och gärna utan ghosting. De två skärmar jag tittat närmare på så här långt är: BENQ FP241W SAMSUNG SYNCMASTER 2493HM Någon som har riktig koll (d.v.s. på annat än rena siffror) och vill ge mig några råd. Samsungens TN panel, vad innebär det egentligen, den är ju trots allt två år yngre än Benqen. Därtill är det ju sweet med component, S-video in som Benqen har, dock är 16milli sekunder lite väl mycket är jag rädd för och ja den är ju gammal i dag. Extremt tacksam för hjälp. 0 Quote
Recommended Posts