Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag kör FinalCut studio och vill bränna blueray av mina filmer men det klarar ju inte FC med DVD studioPro, men om jag kör med Adobe Encore ska det väl funka i min nya MacPro eller? nån som kan detta nya ämne?

Postad

Ska fungera, med viss brasklapp för att vissa "äldre" spelare har "roblematiskt med "hembrända" skivor (ungefär som när DVD kom). Notera att Encore inte stöder Blu-ray BD formatet som krävs för "riktig" replikering på fabrik.

/Max

Postad
Ska fungera, med viss brasklapp för att vissa "äldre" spelare har "roblematiskt med "hembrända" skivor (ungefär som när DVD kom). Notera att Encore inte stöder Blu-ray BD formatet som krävs för "riktig" replikering på fabrik.

/Max

Kan du förklara lite närmare det sista med Blueray BD ?

Postad

Om du ska lämna in en "master mapp" för duplicering på fabrik krävs det att den är i formatet BD-formatet. Från vårt (interna) betaforum har en betatestare tagit fram följande priser för Blu-ray mastering och duplicering (priserna är ca 2 månader gamla dock):

"These are the per title fees, payable by the content owners.

Content Certification €2185

Media Key €130

Per Disc royalty 0.05

Glass Mastering (25Gb) €2,000

Glass Mastering (50Gb) €3,200

Plus per disc replication - your prices look to be for duplication to BD-R discs.

1,000 discs at 25Gb = €2.55 each

That’s a total of €4,500 Euro per title = $6,263.28 Per title. Before you pay replication, authoring, packaging, design etc."

Och dom en mjukvaror (ännu) som klarar BD-fortmatet är (så vitt jag vet) Sony Blu-print och Scenarist med Blu-ray optionen. Samma testare fick följande priser på dom (efter:

"Scenarist 4 Blu Ray edition is $150,000 and I was quoted €300,000 (Three Hundred Thousand Euro) for Blu Print. I still have the quotation, as it gives me a good laugh."

Så det är fortfarande löjligt dyrt med att göra skivor "på riktigt". Kommer självklart att ändras, men Sony måste väl få in sina... eeehh.... extra-kostnader för att Blu-ray skulle vinna.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...