Gå till innehåll

Datorn byter drivrutin till grafikkortet själv!?

Recommended Posts

Postad

Har en PC med ett PNY GForce 6200 grafikkort som spökar.

För att få Avid Media Composer att fungera fullt ut så har jag installerat de NVidia-drivrutiner som följer med Aviden. Då kan jag bl.a. köra i "Fullscreen"-läge och jag har rätt färger på videon.

Nu till problemet: Om jag installerat NVidia-drivrutinerna dag 1 och redigerat hela dagen är allt frid och fröjd. Dag 2, när jag startat upp datorn och Aviden, så har jag inte rätt drivrutiner till grafikkortet. Fel färger och jag kan inte köra "Fullscreen" längre.

Datorn byter uppenbarligen drivrutiner i samband med uppstarten på något sätt, men hur och varför?

Jag har avaktiverat "Automatiska uppdateringar", vilket jag får felmeddelande om vid varje uppstart. Finns det fler autouppdateringar som skall avaktiveras?

Tips mottages tacksamt !!

Kör med XP Pro Sp2.

Postad

Nah, inget jag känner till iaf. Det låter som att du installerar en drivrutin som windows inte anser är rätt vid omstart och installerar en "generic" istället.

Därav att SP3 hade kanske fixat något fel som låg i windows. Men jag vet inte hur stödet för 2.8

Automatiska uppdateringar ska inte ha med saken att göra så vitt jag förstår, då generic-drivisar motsv. finns redan i XP vid installation.

Har inget annat konkret tips tyvärr

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...