Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok. Här är mitt problem.

Jag sitter o jobbar med Maya på en 3D animation till en musikvideo.

Jag vill importera en bilsekvens vilket inte är nått problem men maya funkar bäst om filen inte har nån extension (t.ex. .jpg eller .tiff o.s.v) och sekvensnummret får inte börja med noll (t.ex blablahh.001) annars slutar sekvensen när den kommer till 099. Maya förstår inte att blablahh.100 kommer efter. Maya vill att man ska börja med: blablahh.100 då kommer den kunna läsa bildsekvensen fram till 999

Det jag vill kunna göra är att spara om olika sekvenser där jag vill att första rutan ska heta blablahh.100 o.s.v

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Tack i förväg

Postad

Det är när såna här problem dyker upp som jag är glad att jag programmera. Det fixar man lätt med ett litet script. Hör av dig om du inte hittar en lösning så kan jag fixa det.

Postad

Jag får inte problem att få sekvensen att spelas upp i Maya via en texture men jag vill att objektet ska emitera partiklar där partiklarna får samma färg som modellen har just där partikeln emiteras. Eftersom texturen är en film så ska partiklarna ändra färg för att matcha videon men när den kommer till frame 99 så blir partiklarna gråa. fast sekvensen fortsätter.

Vet att det låter lite krångligt men hoppas nån förstår.

Postad
Jag får inte problem att få sekvensen att spelas upp i Maya via en texture men jag vill att objektet ska emitera partiklar där partiklarna får samma färg som modellen har just där partikeln emiteras. Eftersom texturen är en film så ska partiklarna ändra färg för att matcha videon men när den kommer till frame 99 så blir partiklarna gråa. fast sekvensen fortsätter.

Vet att det låter lite krångligt men hoppas nån förstår.

Har absolut inga problem att få rgbPP ärva från textursekvenser varken med eller utan padding och har provat alla möjliga kombinationer.

Som test kan du öppna sekvensen i Fchek, välj sedan save animation och döp filerna till bild.####.iff

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...