Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är helt grön på After Effects, men avser att göra ett intro till en film som skall likna ett "bondintro". Deadline för detta arbete är maj 2009. Det finns mycket jag behöver lära mig, så alla grundläggande tips & trix är av värde. Jag använder AE 7.

Det just nu aktuella problemet är: hur går jag till väga för att klippa ut (maska?) ett objekt ur en filmsekvens och sedan lägga in detta objektet på en annan filmsekvens.

Har kollat runt en del, men jag tycker att detta forumet verkar vara det allra bästa vad avser sådana här frågor.

//Fredric

Postad

Är objektet i fråga stillstående är det enkelt. Flyttar både kameran och objektet på sig är det både svårt och (framförallt allt) ganska trist.

Googla på: "rotoscoping after effects" så hittar du massor av tutorials.

/Max

Postad

Tack så mycket Max, nu är det lagt till lärdomsbanken.

Nästa problem jag nu har ställts inför är: Jag vill ha en "glansig yta". I sekvensen jag gör, så skall det vara ett rum med abstrakt natur. Till detta har jag tänkt att ha ett svart golv med ett stort emblem på. Golvet skall vara väldigt glansigt, nästan som om det ligger en glasskiva över det. (Se exempel här: http://www.thestoneman.com/DSC02278.JPG )

Har kollat igenom lite, men vet inte vad denna effekt kan heta, så därför vänder jag mig till denna trogna kunskapsbank igen :)

//Fredric

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...