Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Detta problemet är kanske inte det lättaste att lösa, men iallafall:

Jag har Premiere CS4, Windows x64, Nvidia 7900

Jag har tagit hem en testversion av Magic Bullet Looks och installationen gick bra. Jag kan i premiere öppna looks, men det är här problemet kommer. Jag får inte upp någon sample-bild. Det är helt svart. Det står "loading image data", men sen förblir det alltså svart.

Effekterna i Looks fungerar, för om jag, trots att det är svart, väljer en effekt och sen trycker på OK så har denna effekt lagt på i Premiere.

Det är alltså hur jag ska få fram min sample-bild i Looks som är frågan, för det är svårt att välja effekter i blindo.

Hoppas någon kan ha en aning om hur man kan göra. Jag har provat att installera om programmet, fast med samma resultat tyvärr...

Mvh

Hans

Postad

Lurigt problem... har själv aldrig testat Looks i XP64 (Rogge... har du testat???).

Ett problem kan vara just XP64 eftersom varken PPro CS4 eller Looks är certifierat för XP64. PPro bör funka men följande står på RedGiants sida: "Windows XP and Vista 64-bit systems are not supported at this time".

Det första jag skulle testa är att uppdatera drivarna för grafikkortet.

/Max

Postad
Lurigt problem... har själv aldrig testat Looks i XP64 (Rogge... har du testat???).

Jag har inte testat MB Looks i XP x64 med PPro CS4. Det fungerar perfekt med CS3 och XP x64 men inte med CS3 och Vista 64-bit pga att dom, Red Giant Software, missat att mappen "Document and Settings" är borta i Vista och ersatt med "Users" vilket gör att intefacet inte ens öppnas då anropet ju går till fel mapp. Det går inte ens att installera fullversionen med serienummer utan jobbiga workarounds i Vista 64-bit. Dags för en JDI hos Red Giant Software mao.

Hans, använder du XP x64 eller Vista 64-bit?

Postad

Då jag hade Premiere CS3 lyckades jag faktiskt få MB att fungera problemfritt i Vista x64, vilket är operativsystemet jag använder! Vill också minnas att det inte gick problemfritt, utan att jag fick flytta en fil för att själva MB skulle starta.

Men inga förslag på var felet kan ligga? Det står som sagt, "loading image data", men det verkar som den hämtar från fel källa då bilden blir svart?

Kan ju gå den krångliga vägen och exportera en bild från projektet, och sen importera den i MB, sedan fixa shyssta inställningar, för att därefter lägga effekten på mitt projekt "i blindo" i MB.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...