OP5 Postad 8 november 2008 Postad 8 november 2008 Många säger att det är ostabilt och har fått problem. Hur kringgår man det om man skall ha HDV is slutändan? Kan man klippa i annan upplösning eller nåt? 0 Citera
Pehrbau Postad 8 november 2008 Postad 8 november 2008 Jag har precis slutfört en 68 minuter lång film inspelad i HDV, redigerad i HDV, konverterad till SD/MPEG2 och lagd på DVD med ett resultat som jag är nöjd med. Inga som helst problem vid redigeringen i Edius Pro där det mesta går i RT. Enda problemet var en del strul innan jag fick Encore att fungera som tänkt. 0 Citera
OP5 Postad 14 november 2008 Författare Postad 14 november 2008 om man spelat in i HDV, kan man da forredigera i DV och sedan tanka in det igen i HDV nar man ar klar? upplever HDV segare att jobba med... 0 Citera
Pehrbau Postad 14 november 2008 Postad 14 november 2008 Vet inte hur det beter sig i ditt program. I Edius bestämmer man sig för format vid start av ett projekt. Jag har inte märkt någon skillnad om jag använder HDV material i ett DV projekt jämfört med om jag använder DV material. RT funktionen i HDV klarar inte lika många videospår med filter, pip och korrigernar på varje spår som DV projektet. Men det är inte stor skillnad. Att använda DV material blandat med HDV går också bra i båda projektversionerna, med reservation för att DV inte fyller hela HD-rutan. Men den kan placeras var man vill inom rutan eller förstora upp den så att den fyller hela rutan med minskad kvalitet som följd. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.