Bjurge Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Eftersom jag är så pank att jag lånat en kamera av en kompis har jag köpt apbilliga dv-kassetter också; verbatim 5-pack för lite drygt en hundralapp. Har jag gjort bort mig - skulle jag ha köpt kassetter för 130 kr styck istället? Bjurge 0 Citera
Pehrbau Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Jag har använt 100-tals i den billigare prisklassen, dvs som idag kostar ca 29:- om man köper 10. Kan bara minnas en enda gång jag haft problem med någon kassett eller något bortfall. HDV kräver däremot bättre kvalitet. 0 Citera
Stene Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Håller med Pehrbau, det billiga kassetterna fungerar utmärkt. Av ca 200 st har bara två krånglat: den ena nobbades av kameran och den andra gav skumma randiga dubbelexponeringar (!) efter lång tids användning som test/slask-band. Det sistnämnda ser jag som en tydlig indikation på att man inte bör återanvända band. Hur det är med långtidsstabiliteten för billga resp. dyra band vet jag inte, men det vore intressant att höra om nån har såna erfarenheter att berätta om ? 0 Citera
Pehrbau Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Mina äldsta miniDV band är ca 10 år gamla och de kan jag läsa utan problem. Återanvänder praktiskt taget aldrig banden. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.