Danell Postad 24 oktober 2008 Postad 24 oktober 2008 Jag ska göra ett system med en massa filmklipp som ska visas på en prisutdelning. Nu undrar jag om det finns något bra program som klarar av att göra en playlist med flertelet HD-filmklipp, och där jag har friheten att i min takt kunna klicka fram till nästa klipp och/eller när klippet är slut så hoppas nästa på utan att det syns något next eller hack. Jag skulle även behöva en funktion då jag kan ställa in vissa klipp på att loopas tills jag trycker på nästa. Alltså ungefär som en avancerad PowerPoint med HD-filmer. Det borde ju finnas något liknande program som används vid t.ex prisutdelningar eller backdrops. Någon? 0 Citera
Danell Postad 29 oktober 2008 Författare Postad 29 oktober 2008 Ingen? Någon måste väl ha ett tips? 0 Citera
Onkelborg Postad 31 oktober 2008 Postad 31 oktober 2008 Om det får kosta pengar så tror jag att det här kan vara något för dig: http://www.arkaos.net/product/index.php?catid=1&pid=1001&iid=42 0 Citera
Danell Postad 31 oktober 2008 Författare Postad 31 oktober 2008 Riktigt häftigt program. Egentligen tror jag det är liiite overkill för vad jag behöver, jag behöver egentligen bara kunna klicka mig fram mellan olika filmklipp, inte mixa och stretcha dem live. Och nej, det gör inget att det kostar pengar. Ingen som har något mer alternativ på liknande program, fast kanske lite mer avskalat? 0 Citera
Onkelborg Postad 31 oktober 2008 Postad 31 oktober 2008 Riktigt häftigt program. Egentligen tror jag det är liiite overkill för vad jag behöver, jag behöver egentligen bara kunna klicka mig fram mellan olika filmklipp, inte mixa och stretcha dem live. Och nej, det gör inget att det kostar pengar. Ingen som har något mer alternativ på liknande program, fast kanske lite mer avskalat? Är det inom budget programmet? Är det för mycket funktioner (för hög inlärningströskel dvs?) Eller är det något annat problem? :) Arkaos används rätt ofta professionellt inom ljud/ljus så länge kraven inte är för höga nämligen. Annars skulle det säkert gå att hacka ihop ett program åt dig (mot betalning förstås, jag jobbar ju med programmering :) ) som gör jobbet, men frågan är vad som är billigast i slutändan, speciellt om man väger in vad man får för pengarna.. :) 0 Citera
Kranen Postad 31 oktober 2008 Postad 31 oktober 2008 Ett HYFFSAT bra program för detta (kom ihåg hyffsat) är Easy Worship. Vet iaf att du kan loopa i det :) Kolla in: http://www.easyworship.com/home.php (gratis demoversion i 30 dagar) 0 Citera
Danell Postad 1 november 2008 Författare Postad 1 november 2008 Det känns lite dumt att köra Easy Workship när Arkaos är både bättre och billigare. Anledningen varför jag tyckte Arkaos var mer än jag behövde var att jag tänkte att man kanske skulle kunna hitta ett billigare program som fortfarande hade det jag behövde. Känns onödigt o betala för saker man inte behöver. En annan sak som jag kom tänka på att det vore toppen var om man skulle kunna skapa en stand-alone version av spelschemat. Lite som om man skulle göra en flashfilm, för den kan man ju spela upp var som. Det jobbiga med att jobba med flash är ju att du inte riktigt han jobba med Full HD klipp i det. (eller det kanske man kan? Jag har inte så stor kolla på flash så någon kanske har ett tips hur man kan skapa ett bra playlistsystem i flash?) 0 Citera
Kimster Postad 1 november 2008 Postad 1 november 2008 Flash har stöd för H.264, och H.264 har stöd för HD. Resten borde vara logiskt 0 Citera
Onkelborg Postad 2 november 2008 Postad 2 november 2008 Har tittat på arkaos lite mer i detalj, tror inte att det är vad du är ute efter, är mer åt "effekthållet". Dessutom så är det där med att det ska låta ljud inte så prioriterat. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.