sitting Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 tjenare! det är så att jag har tänkt mig en kortfilm. men vet inte riktigt hur man bör tänka osv. allså hur lång ska den helst vara, vad bör man tänka på. jag hoppas att någon kanske har några tips, eller vet någon guide. jag har sökt i forumet och även en del på google, men har inte hittat något. kanske söker jag fel, vem vet. =) // Jonathan 0 Citera
StenR Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 Passa på att se kortfilm, det är den bästa inspriationen.. Kortfilmsfestivalen började ju i din hemstad just idag, passa på! 0 Citera
sitting Postad 20 oktober 2008 Författare Postad 20 oktober 2008 Passa på att se kortfilm, det är den bästa inspriationen.. Kortfilmsfestivalen började ju i din hemstad just idag, passa på! hehe jo vet, men dock vet jag inte hur mycket det kostar att se dessa filmer, jag är en student så jag måste vara sparsam med pengarna. speciellt då jag har tänkt köpa en kamera och andra saker till kortfilmen. för jag har en ide i huvudet. men har fortfarande lite problem då jag inte vet riktigt hur en kortfilm är uppbyggd osv. men, ska ta och kolla hur mycket priserna ligger på, lär inte vara så mycket (hoppas jag) =) 0 Citera
Kim-O Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 Det är ju lite svårt att avgöra bara sådär hur man gör en kortfilm, men asså om du har en idé, tänk på hur den skulle se ut i form av en film, och hur den skulle kunna bli bra att se på. Men det finns ju inga direkt regler för hur en kortfilm är uppbyggd, iallafall inte lika mycket som för en långfilm. Men det är ju bra om den har en poäng, så att den är värd att se. Fast den behöver ju inte vara det heller... ja, jag har lite svårt att tänka ut det just nu, lite svårt att veta utan att ha nån koll på hur idén för filmen är. Men ja, att kolla på andra kortfilmer är ju väldigt bra. 0 Citera
MovieMaker Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 dvoted.net - massa kortfilmer samt en hel del tips till bättre filmskapande 0 Citera
sitting Postad 20 oktober 2008 Författare Postad 20 oktober 2008 dvoted.net - massa kortfilmer samt en hel del tips till bättre filmskapande tack så mycket. det blir en hel del läsande ^^ tur att höst lovet börjar närma sig. 0 Citera
sitting Postad 21 oktober 2008 Författare Postad 21 oktober 2008 Det är ju lite svårt att avgöra bara sådär hur man gör en kortfilm, men asså om du har en idé, tänk på hur den skulle se ut i form av en film, och hur den skulle kunna bli bra att se på. Men det finns ju inga direkt regler för hur en kortfilm är uppbyggd, iallafall inte lika mycket som för en långfilm. Men det är ju bra om den har en poäng, så att den är värd att se. Fast den behöver ju inte vara det heller... ja, jag har lite svårt att tänka ut det just nu, lite svårt att veta utan att ha nån koll på hur idén för filmen är. Men ja, att kolla på andra kortfilmer är ju väldigt bra. okej, för det jag vill veta, är liksom om det finns några grund regler för kortfilmer. t.ex. den får helst vara 30 min och vara uppbyggd på följande sätt osv. men tack för tipset. ska fortsätta bygga vidare på min ide =) 0 Citera
vilcans Postad 24 oktober 2008 Postad 24 oktober 2008 Jag vill upprepa tipset du fått från andra att se kortfilmer innan du försöker göra kortfilm. Ett bra tips är att leta på nätet. Det finns hur mycket som helst att se online. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.