Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag använder Final Cut Express för att fånga video till min Mac. Kameran är en Canon XH-A1.

Nu har jag inte tillgång till min Mac för tillfället utan står på en PC och laddar ner mina videofiler från en filehosting service (dit jag tidigare har laddat upp mina videofiler från min Mac).

Problemet är bara att ingen av videofilerna har någon filändelse. Enkelt tänkte jag, jag lägger bara till .mov så funkar det. Tyvärr gör det inte det och PC'n kan inte läsa dem.

Blir det något annat filformat i än .mov i FCE?

Tacksam för svar.

Postad

Jag gjorde en Capture i FCE. Då lägger sig filerna i en mapp som heter Capture Scratch tror jag. Laddad upp filerna därifrån. Dom fungerar att spela upp på min Mac utan några problem.

MP4 fungerar ej.

Postad

om det är råa hdv-filer så kan du pröva med .m2t. ska du bara titta på dem så räcker det med att ha vlc player. om det är AIC eller om du ska du redigera på pc också så pröva att konvertera med något program, t ex Super eller MPEG Streamclip, eller ta in det i Premere Pro och exportera ut det därifrån.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...