Laggie Postad 26 september 2008 Postad 26 september 2008 Hur lång tid tar detta för en duktig animatör?? Är lite nyfiken på vad som krävs bara Är det något program som lämpar sig bättre än andra till detta?? / Lars 0 Citera
High1ander Postad 27 september 2008 Postad 27 september 2008 Star ju 8 timmar i video for ansiktet... For mig, och da e inte jag helt javla ubergrym, sa skulle nog varje del ta 10 timmar minst, 10 timmar skelett, 10 timmar muskler, 10 timmar skinnet. Det beror ocksa pa om det ar gjort for spel eller film beroende pa antal polygoner eller om man jobbar med nurbs... Sen maste man fixa bilder pa manniskokroppen o studera. Sa jag skulle nog saga, 40 timmar. Jag ar kanske inte "duktig," jag borja med Maya forra sommaren och har nu jobbat i over ett ar med diverse projekt (alla dar jag far betalt), det jag oftast gor ar just modeller, mestadels byggnader. 0 Citera
Laggie Postad 27 september 2008 Författare Postad 27 september 2008 eee, vad är polygoner och vad är nurbs?? Om jag vill ha något liknande i en spelaktig sak, betyder det att det tar längre tid än om det bara var för en film? / Lars 0 Citera
High1ander Postad 27 september 2008 Postad 27 september 2008 Spel kan ga snabbare eller sa kan det ga langsammare att gora. Spel = ganska begransat hur detaljerat saker kan vara eftersom det maste renderas i realtid. Film = ju mer detaljerat desto langre tid att rendera. Kolla wikipedia for nurbs och polygoner o sa. Om du vill lara dig sa ladda hem Blender o pilla i. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.