Raffe Postad 26 september 2008 Postad 26 september 2008 Hej! I den här tråden vill jag ha lite hjälp av er som vill, genom att helt enkelt statuera er ärliga åsikt. Skulle ni vara intresserade av att läsa en filmblogg? Om ja, hur ska den då se ut, hur vill ni ha den? Hjälpfrågor: Vad är det viktigaste? Personerna bakom den eller innehållet? Stilnivå? Artikelmässig, personlig, kultursideaktig? Vill ni läsa färska nyheter, analyser, recensioner eller blandat? Nördig, folklig? Jättetacksam för alla ärliga svar! 0 Citera
jbergman Postad 26 september 2008 Postad 26 september 2008 Skulle ni vara intresserade av att läsa en filmblogg? Om ja, hur ska den då se ut, hur vill ni ha den? Visst, jag skulle inte ha något emot att kolla in en filmblogg, men hur jag vill ha den spelar verkligen ingen roll. Internet är fullt av information, så allt jag vill söka kan jag finna. Det som får mig att stanna hos en blogg är att skribenten/skribenterna brinner för det de skriver om, och att de gör det på ett intressant sätt. Genren har en rätt underordnad roll. Som exempel: nätet är fullt av filmrecensioner, och nästan alla är fullständigt ointressanta i mina ögon, men likväl finns det vissa personer vars recensioner jag älskar att läsa. Om du tänker börja blogga om film, skriv om det som intresserar dig, så kan det kanske intressera någon annan. Att försöka anpassa sig till andras smak är helt bortkastat i interneteran. Det personliga är vad som värderas högt. /Jakob 0 Citera
Raffe Postad 26 september 2008 Författare Postad 26 september 2008 Bra tips. Håller med om att det blir jävligt mycket bättre när man själv brinner för det. Eftersom jag måste producera ett visst antal inlägg om dagen, och också om nyheter, kan det bli krystat och man kan tvingas skriva om nåt pajjigt. Då känns det också som att kvalitén sänks avsevärt. Men att hålla sig till det som man tycker är kul själv är nog en bra utgångspunkt. 0 Citera
Simon W Postad 26 september 2008 Postad 26 september 2008 men likväl finns det vissa personer vars recensioner jag älskar att läsa. Nån du vill tipsa om? Håller med i övrigt. Var dig själv, gör det du känner för, och hoppas att andra uppskattar det. 0 Citera
jbergman Postad 28 september 2008 Postad 28 september 2008 Nån du vill tipsa om? Med ursäkt för att det är Off Topic, men http://www.beckerfilms.com är en ständig källa till både inspiration och uppgivenhet. /Jakob 0 Citera
shoshadee Postad 13 december 2009 Postad 13 december 2009 så här ska en film blogg se ut enkel och informativ http://shoshadee.blogspot.com/ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.