hjerpe Postad 7 september 2008 Postad 7 september 2008 Tjenare! Jag är ny inom detta område, har nyligen blivit farsa så då är det väl dags att börja filma lite =) När jag städat lite i farsans källare hittade jag en Pannasonic NV-DS33 videokamera med mini-DV band (den ser rätt modern ut iaf) http://www.cyberphoto.se/pana/ds33.shtml Jag undrar om denna kamera är någorlunda okej att andvända och kan man få över det till DVD eller likande? För det kostar ju trots allt några tusenlappar och köpa en ny kamera. Tack så länge! //hjerpe 0 Citera
kvällensdebatt Postad 7 september 2008 Postad 7 september 2008 hehefint att hitta en kamera så är bara:D självklart!kör på den. se till att du har en firewire ingång i datorn. så är det bara köpa en firewire kable. köp eller fixa ett program och redigera det du filmat. Är u nybörjare kan jag garantera lätt användnings program. pinnacle studio. Du kan inte misslykas för att få det så enkelt och bra till dvd.:) lycka till! 0 Citera
hjerpe Postad 7 september 2008 Författare Postad 7 september 2008 hehefint att hitta en kamera så är bara:D självklart!kör på den. se till att du har en firewire ingång i datorn. så är det bara köpa en firewire kable. köp eller fixa ett program och redigera det du filmat. Är u nybörjare kan jag garantera lätt användnings program. pinnacle studio. Du kan inte misslykas för att få det så enkelt och bra till dvd.:) lycka till! Låter ju bra! Men jag hänger inte riktigt med. Det finns ju ingenstans att koppla in en firewire i kameran? Det enda som finns är S-video. Kan man på något sätt köra via S-video till datorn? Vh hjerpe 0 Citera
DDeridex Postad 10 september 2008 Postad 10 september 2008 Låter ju bra! Men jag hänger inte riktigt med. Det finns ju ingenstans att koppla in en firewire i kameran? Det enda som finns är S-video. Kan man på något sätt köra via S-video till datorn? Vh hjerpe Jodå, det finns en liten 4-pins firewire, det brukar stå DV-ut eller liknande på kameran, du får kolla lite mer noggrant så ska du se att du finner den. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.