Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan .

För några veckor sedan så hade jag lånat en gammal Canon XL-1 som jag prövade filma fotboll och lite andra grejjer med. Men nu så får jag låna en sprillans ny XH-A1 för samma typ av test. Är det någe speciellt man böver tänka på osv ? Och sen undrar jag också en annan grej. Är denna kamera värt sitt pris eller skall man vänta ett tag och se ifall Canon kommer ut med en nyare variant av denna eller !!

Tack för alla svar.

Mvh Glenn

Postad
Hejsan .

För några veckor sedan så hade jag lånat en gammal Canon XL-1 som jag prövade filma fotboll och lite andra grejjer med. Men nu så får jag låna en sprillans ny XH-A1 för samma typ av test. Är det någe speciellt man böver tänka på osv ? Och sen undrar jag också en annan grej. Är denna kamera värt sitt pris eller skall man vänta ett tag och se ifall Canon kommer ut med en nyare variant av denna eller !!

Tack för alla svar.

Mvh Glenn

36st som har besökt denna grej ..

Men inga svar ännu ..

Skärpning :)

Postad

Tips: Läs på om alla sorters inställningar före, kolla typ vimeo och se hur andra människor har filmat osv.

Annars tycker jag överlag att xh-a1 är mycket kamera för pengarna men från den erfarenheten jag har gör den sig bäst i ljusa miljöer (mer beroende på hdv-komprimeringen än kameran i sig).

Men testa kameran i dom situationer du kommer filma sen och se om det är något för dig.

Postad
Tips: Läs på om alla sorters inställningar före, kolla typ vimeo och se hur andra människor har filmat osv.

Annars tycker jag överlag att xh-a1 är mycket kamera för pengarna men från den erfarenheten jag har gör den sig bäst i ljusa miljöer (mer beroende på hdv-komprimeringen än kameran i sig).

Men testa kameran i dom situationer du kommer filma sen och se om det är något för dig.

Tack .

Denna kamera har ju snart några år på nacken. När tror ni en uppföljare till den kommer ut då ?

Postad

Det är en fantastiskt bra kamera, det kanske krävs lite mer av användaren, välvärd pengarna enligt de allra flesta jag någonsin talat med.

Jag tror att alla kameror är bäst i bra ljus, men det är inget du ska pinna direkt till xh-a1, eftersom den är otroligt bra i lågt ljus..? Har du jämfört den med den betydligt dyrare HVX200?

Eller den dyrare och nyare hvx200a? Den håller otroligt bra i jämfört med andra kameror i samma prisklass, men du skrev ju till att det antagligen var pga hdv formatet, så det blir ingen pisk på dig idag ;)

Mvh

fo8

Postad
Som jag redan undrade ..

Denna kamera har ju redan några år på nacken ..

När tror ni att en uppföljare kommer ut ?

Omöjligt att svara på nästan, bästa man kan göra är att googla, hittade inget _fastställt_

de utvecklar väl nya kameror hela tiden, så svaret blir ett odefinerat relativt "snart".

Men det kommer inte ha någon större betyelse tror jag, prislappen ligger nog kvar som den gör ett tag framöver på allt, och man kan göra grym film med vilken HD kamera som helst idag nästan, så satsa på något bara och Get Started!

Lycka till!

Postad
Omöjligt att svara på nästan, bästa man kan göra är att googla, hittade inget _fastställt_

de utvecklar väl nya kameror hela tiden, så svaret blir ett odefinerat relativt "snart".

Men det kommer inte ha någon större betyelse tror jag, prislappen ligger nog kvar som den gör ett tag framöver på allt, och man kan göra grym film med vilken HD kamera som helst idag nästan, så satsa på något bara och Get Started!

Lycka till!

Om man jämför mellan Digital kameror och Videokameror så släpps det nya Digital kameror

rätt ofta om man då jämför på Videofronten !!

Fotar själv med en Canon Eos 1d MkIII men nu blir de å byta till en FF ifall dom släpper

Eos 5d MkII eller en efterföljare till 5D i September ..

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...