Gå till innehåll

Knivatrapper?


DeCaf

Recommended Posts

Faktum är att du vinner mest på att använda äkta vara där!

Speciellt stiletter är av regel i urusel kvalitet, SPECIELLT Nato:s Military....

Redan mekaniken gör att dom aldrig kan hålla skärpan speciellt länge då dom snabbt slits så eggen kommer emot handtaget, så allt du behöver göra är att slipa bort själva spetsen så sköter knivfan resten så bra själv :-)

Både stiletter, springers (fäller upp sidleds) & butterfly är ganska svåra att få bra med schysst tyngd i förhållande till att slipa ner eggen på äkta vara som, om köpt utomlands i vart fall, faktisk är väldigt billiga!

 

Jag har själv tränat en hel del med butterflies genom åren, både enkel & dubbelhändigt, & tycker både tyngd & storlek spelar väldigt stor roll för att få det bra både ur egen synpunkt & ur filmisk dito, så jag skulle hellre känna mig fram till en eller två stycken som ger mig maximal balans, kontroll & hastighet & kvadda dom lindrigt än att lägga ner en massa jobb på något där man inte vet hur dom kommer funka in real life :-)

....stiletter är dessutom VÄLDIGT bökiga att göra oavsett vilket, mycket mekanik där....

 

Pax Vobiscum! Christian

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...