Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det är helg, det är därför det är lågtrafik på forumet. Det blir mer trafik på forum när vardagen kommer och alla är på jobbet och i skolan... ;)

Postad

Tack för komplimangen! :)

Jag svarar kort här:

Jag har ingen erfarenhet av HG20 och väldigt liten av HV30. Vill du redigera filmen när du kommer hem så är HG20 ett ruggigt dåligt köp då alla kameror som spelar in på hårddisk är mycket mer krånliga att använda när man skall redigera.

HV30 spelar in på band, det är lätt att redigera materialet i valfritt redigeringprogram, det är en mycket omtyckt kamera, samt det jag sett från den kameran ser ruggigt bra ut i rätt ljuförhållanden.

Mao, jag hade utan att tveka köpt HV30. Om du köper HG20, se till att vara noga med att ta säkerhetskopior från kameran då hela din Egyptenresa kan förvinna i ett enda nafs innan du hinner säga kräftskiva.

HDD-kamera=Dåligt köp om du vill redigera, kräver mer jobb för att lagra materialet.

HDV-kamera=Bra köp om du vill redigera, Spara bandet räcker för att lagra materialet

EDIT:

Det finns ju egentligen inget rätt eller fel, det hela beror på vad man skall/vill göra, redigera eller ej samt att man tänker på slutförvaring av materialet då man vill kunna se på det om tex 20 år. Sök runt på forumet på tex HDD eller hårddiskkamera i redigeringsforumet så kommer du hitta mer info. :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...