getawaycombat Postad 29 augusti 2008 Postad 29 augusti 2008 hallå, ny här, gäller även inom film. Satt och kikade på den här killens setup http://www.flickr.com/photos/localmotion/2509494951/ Tänkte köpa mig en ny kamera, många här på forumet verkar gilla hv30 så varför inte. Men hur mycket kan hans setup kosta mig utöver kameran (förutom micen). :) 0 Citera
beta75 Postad 31 augusti 2008 Postad 31 augusti 2008 Använder den vidvinkeln (Raynox 6600) på min HV20 och den fungerar kanonbra. Rekommenderar! Kostar 1300 på scandinavianphoto.se På ebay 130€ Motljusskyddet kommer från en större Canonkamera XL1, kan bli svårt att hitta som lös del. Finns tulpanformade motljussyd som kan passa på kaffebrus.com Där hittar du också diverse stepringar som du behöver för att få på konvertern på kameran. Vill du ha en bra mic så rekomenderar jag Røde videomic. Titta gärna på min annons under den kategorin i forumet. /KN 0 Citera
getawaycombat Postad 1 september 2008 Författare Postad 1 september 2008 Använder den vidvinkeln (Raynox 6600) på min HV20 och den fungerar kanonbra. Rekommenderar! Kostar 1300 på scandinavianphoto.se På ebay 130€ Motljusskyddet kommer från en större Canonkamera XL1, kan bli svårt att hitta som lös del. Finns tulpanformade motljussyd som kan passa på kaffebrus.com Där hittar du också diverse stepringar som du behöver för att få på konvertern på kameran. Vill du ha en bra mic så rekomenderar jag Røde videomic. Titta gärna på min annons under den kategorin i forumet. /KN Så jag behöver en step-up ring för att få på Raynox 6600. Men borde man inte kunna köpa motljusskyddet direkt från canon? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.