pld Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Hej! Jag har fått förfrågan att redigera en musikvideo men har lite funderingar angående format. Jag kommer redigera med Avid Media Composer och videon kommer att filmas med en Sony HDR-FX1E och spelas in i HDV (1080i/25fps) och helst vill man ju redigera det i detta format. Problemet är bara det att det verkar, enligt Avids hemsida,(http://www.avid.com/products/1711.htm) att dem inte kan redigera formatet 1080i/25. Kommer jag inte kunna redigera musikvideon i HDV eller finns det någon lösning på detta? Kan ju captuera det som DV men som sagt vill man ju gärna testa att redigera HDV. Har ju även tillgång till Adobe Premiere Pro CS3, som jag helst inte vill använda då jag är helt ny i det programet vilket gör att det tar längre tid att redigera videon, men skulle det klara att redigera 1080i/25fps? /Jesper 0 Citera
Max_H Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Avid kallar det 1080i 50, så det ska fungera smärtfritt. /Max 0 Citera
pld Postad 27 augusti 2008 Författare Postad 27 augusti 2008 Ibland är du en ängel Max:D! Tackar för dem snälla orden, konstigt att ingen på Avids forum har sagt detta /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.