Affedeaf Postad 25 augusti 2008 Postad 25 augusti 2008 Vilken version som är anpassad och klarar elegant med ALLA tre operativ system? Dvs. Mac, Linix och Windows.. Jag själv har redigerat filmsekvenserna och allt är klart. Men då fick man veta att inom Linux-användarna föredrar Flash 7, själv är jag mer skeptiskt till 7:an med tanke på att det blir ju en massa "rutor" när man rör sig så dvs. att den inte "hänger med" hyfsat utan drar mycket på sig.. Så min frågan till er användarna... Vilken version föredrar man? Redigerar just nu med Adobe Premiere 4.0 /Affe 0 Citera
Affedeaf Postad 25 augusti 2008 Författare Postad 25 augusti 2008 Pratar vi FLV-codec eller SWF..? /Max FLV-codec är det jag tänker på /Affe 0 Citera
Affedeaf Postad 26 augusti 2008 Författare Postad 26 augusti 2008 FLV-codec är det jag tänker på /Affe Nej, jag är faktiskt lite osäker... Jag har prövat både de Sorenson och video-codec Flash 7 256k och flash 7 400k, där det blir suddiga när man rör sig.. Men när man använder flash 8, då är det prima kvalititet... Sen de användarna som vill ha videofiler in i webben vill gärna använda flash 7 för det passar bättre in i linux miljön.. Det är en anledning till min frågan om det är samma sak för mac, win och linux med flash 7.. 0 Citera
Max_H Postad 26 augusti 2008 Postad 26 augusti 2008 Samma ska gälla över hela linjen. Kolla här: http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb402866 Sen är det givet viktigt att man kodar FLV på bästa möjliga sätt - Soerensson Squeeze är bland dom bättre. /Max 0 Citera
video_sync Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Precis, hela On2´s VP serie har fått enormt bra kritik. VP7 är den senaste versionen utav kodeken. Sorenson Squeeze utvecklar även fristående Encoders som hanterar VP6/7 kodning till .flv ISO Media kontainer. VP6 presterar enormt bra vid bithastigheter runt 1,5 - 2 mbit / sek. Dock påstår tittaren att vid kodning till Flash8 uppstod bättre resultat vid extremt låga bithastigheter, än vad kodningen för Flash7 gjorde. Vid Flash 7 ISO Media formatkodning, är det vanligt att Encodern använder sig utav Sorenson Spark kodek, kontra Flash 8 ISO format som vanligtvis använder On2 VP6 kodek. VP6 ger synbart bättre resultat än Sorenson Spark och i de flesta fall en jämförbart mindre filstorlek av den encodade filen. 0 Citera
Affedeaf Postad 30 augusti 2008 Författare Postad 30 augusti 2008 Samma ska gälla över hela linjen. Kolla här: http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb402866 Sen är det givet viktigt att man kodar FLV på bästa möjliga sätt - Soerensson Squeeze är bland dom bättre. /Max Tack för hjälpen! Bilden blev mycket klarare nu tack vare On2:s versionen... Rörlig bilden blev skarparen och tydligare... Njöt av med att titta på filmen efter när man har redigerat färdigt! Tusen tack för hjälpen! /Affe 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.